من وتوپرشین
من وتوپرشین
آنچه شما خواسته اید دراين سايت

 

شعر از آقای امید نیک فال-فریاد
با دل تنگ و دل سنگ کنار آمده ام

جرمم این است که من آینه بار آمده ام

خطر یخ زدگی خورده به پیشانی من

پیک اسفندم و دنبال بهار آمده ام

فقط آنجا که کسی مفت مرا خرج کند

مثل یک شعر زبان بسته بکار آمده ام

بطن مادر قدمش خوش تر از این دنیا بود

بی خبر بودم و از شهر به غار آمده ام

هیچ کس نیست جواب دو دو تا را بدهد

من منها شده از جمع چهار آمده ام

از سر و صورت من خون غزل می ریزد

مثل این است که از باغ انار آمده ام

آتش پیرهنم شعله ای از فریاد است

که به برهم زدن خواب قطار آمده ام

 

*************************************************

شعری از بهامین

 

 

 

بگذار سر به سینه ی من تا که بشنوی

آهنگ اشتیاق دلی درد مند را

شاید که بیش از این نپسندی به کار عشق

آزار این رمیده ی سر در کمند را

بگذار سر به سینه ی من تا بگویمت

اندوه چیست، عشق کدامست، غم کجاست

بگذار تا بگویمت این مرغ خسته جان

عمریست در هوای تو از آشیان جداست

دلتنگم، آنچنان که اگر بینمت به کام

خواهم که جاودانه بنالم به دامنت

شاید که جاودانه بمانی کنار من

ای نازنین که هیچ وفا نیست با منت

تو آسمان آبی آرامو روشنی

من چون کبوتری که پرم در هوای تو

یک شب ستاره های تو را دانه چین کنم

با اشک شرم خویش بریزم به پای تو

بگذار تا ببوسمت ای نوشخند  صبح

بگذار تا بنوشمت ای چشمه ی شراب

بیمار خنده های توام ، بیشتر بخند

خورشید آرزوی منی ، گرم تر بتاب

*************************************************

اثری از آتنا علیمحمدی

افتادن از چشمان  تو يعني به پايان آمدن

 يعني مثال آسمان٬در لحظه  باران آمدن

 افتادن از چشمان تو حس غريبي ميدهد

 ناممكن امكان ميشود٬از كوره لرزان آمدن!

 اي سيب سرخ مشرقي٬من در تلاطم ها گمم

 بي تو شبيه قايقي٬  دراوج طوفان آمدن!

 اسفند حاكم ميشود٬در قلب تاريخ و زمان

 حتي به جاي يك بهار٬صدها زمستان آمدن!

 وقتي تو هستي آفتاب٬در پيش چشم گرم تو

 تعظيم خواهد كردُ عشق٬بی سر و سامان آمدن

 از هشت تو٬هشتاد و هشت٬مدیون میلاد تو بود

 وقتی مثال یک شهاب ٬ در ماه آبان آمدن

 اکنون غریب بی رقیب٬بشناس این دلخسته را

 چون کودکی بی سرپرست٬اینجا پی نان آمدن

 در وصف توای بی نظیر٬دنیای واژه عاجز است

 گویا تمام فعل ها٬ در صرف نالان آمدن!

************************************************

 

تمام عمر بستیم و شکستیم

بجز بار پشیمانی نبستیم

جوانی را سفر کردیم تا مرگ

نفهمیدیم به دنبال چه هستیم

عجب آشفته بازاریست دنیا

عجب بیهوده تکراریست دنیا

چه رنجی از محبتها چشیدیم

برهنه پا به تیغستان دویدیم

نگاه آشنا در این همه چشم

ندیدیم و ندیدیم و ندیدیم

سبکبالان ساحلها ندیدند

بدوش خستگان باریست دنیا

مرا در اوج حسرتها رها کرد

عجب یار وفاداریست دنیا

عجب آشفته بازاریست دنیا

عجب بیهوده تکراریست دنیا

میان آنچه باید باشد و نیست

عجب فرسوده دیواریست دنیا

عجب خواب پریشانیست دنیا

عجب یار وفاداریست دنیا

عجب دریای طوفانیست دنیا

عجب آشفته بازاریست دنیا.....

*****************************************************************************

این شعر رو اولین بار من از خانمی به اسم عسل فراهانی شنیدم ولی تو وبلاگهای مختلف هر کسی به اسم خودش زده.اگه کسی میدونی سراینده این شعرکیه خوشحال میشم به من اطلاع بده.به هر حال شعرقشنگ و امروزیه.امیدوارم لذت ببرین

شعرسنگ قبر 

غـروبـا میون هــفته بر سـر قـبر یه عاشـق

    یـه جوون مـیاد مـیزاره گـلای سـرخ شـقایـق

        بی صـدا میشکنه بغضش روی سـنـگ قبـر دلدار

             اشک میریزه از دو چـشـمش مثل بارون وقت دیدار

                  زیر لب با گـریه مـیگه : مـهـربونم بی وفایـی

            رفتی و نیـسـتی بدونی چـه جـگر سـوزه جـدایی

        آخه من تو رو می خواستم اون نجـیـب خوب و پاک

   اون صـدای مهـربون ، نه سـکــوت ســرد خــاک

تویی که نگاه پاکت مـرهـم زخـم دلــــم بـود

    دیدنـت حـتی یه لـحــظه راه حـل مشکـلـم بود

         تو که ریـشه کردی بـا من، توی خـاک بی قراری

              تو که گفتی با جـدایی هـیـچ مـیونه ای نداری

                   پس چـرا تنهام گذاشـتی توی این فـصل ســیاهی

                      تو عـزیـزترینی اما یه رفیـق نــیـمه راهــی

                          داغ رفتنـت عـزیـزم خط کـشـیـد رو بـودن مـن

                              رفتی و دیگـه چـه فایده ناله و ضـجـّه و شیـون

                         تو سـفر کردی به خـورشـید ،رفتی اونور دقایق

                   منـو جا گذاشتی اینجا با دلی خـســته و عاشـق

               نمـیـخـوام بی تو بمـونم ، بی تـو زندگی حرومــه

              تو که پیش من نبـاشـی ، هـمـه چـی برام تمـومه

              عاشـق خـسـته و تنها سـر گـذاشـت رو خاک نمناک

              گفت جگر گـوشـه ی عـشـقو دادمـش دسـت توای خاک

                 نزاری تنها بمونـه ، هــمـدم چـشـم سـیـاش باش

                     شونه کن موهاشو آروم ، شـبا قصـه گو بـراش باش

                       و غـروب با اون غـرورش نتونسـت دووم بـیـــاره

                          پاکشـیـداز آسـمـون و جاشـو داد به یـک سـتاره

                              اون جــوون داغ دیـده با دلـی شـکـسـته از غـم

                              بوسـه زد رو خـاک یار و دور شد آهسـته و کم کم

                              ولی چند قدم که دور شد دوباره گـریه رو سـر داد

                              روشــــو بــر گــردونـــد و داد زد

                              بـه خـدا نـمــیـری از یاد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ شنبه 19 شهريور 1390برچسب:شعرهای عاشقانه, توسط محمدصیرفی